Page 37 - ZBORNIK-50-LET-SPORTA_ZVEZE-PARAPLEGIKOV-SLOVENIJE
P. 37

Od pomilovanja do



               vrhunskega rezultata










               Šport krepi, šport povezuje, šport vzpodbuja in daje smisel. Tako je tudi s športom pri
               invalidih, paraplegikih. »Bojan Hrovatin, prof. športne vzgoje nas ni šparal, bil je zahte-
               ven in prav je tako. Ob našem prvem prihodu v Pineto pri Novigradu nas je čakal koš
               na travnati površini. Bojan ni okleval, vzel je žogo in paraplegike popeljal na igrišče,«
               se svojih prvih športnih korakov spominja paralimpijec in legenda slovenskega športa,
               Jože Okoren. In tako vse do danes, ko šport invalidov ni več tabu tema. Predvsem pa
               javnost na športnike invalide ne gleda več s pomilovanjem, ampak skozi prizmo rezul-
               tata. Ta je edino merilo za uspeh oz. neuspeh.

               Do preloma razmišljanja, sprva so bili športniki invalidi junaki socialnih zgodb, danes
               so postali junaki, ker zmorejo, ker lovijo odmeven rezultat, rekorde, medalje, je prišlo v
               zadnjih petih, šestih letih. Tu je levji delež dela opravila Zveza za šport invalidov Slove-
               nije – Slovenski paralimpijski komite, ki je z veliko pomočjo in angažmajem svojih spon-  Drago Perko
               zorjev pozicionirala šport invalidov v slovensko družbo. Sponzorji so v Zvezi ŠIS-SPK
               prepoznali partnerja, s katerim lahko skupaj pripravljajo različne aktivnosti, s katerimi
               javnosti še bolj približujemo delo in rezultate, predvsem pa vlogo športnikov invalidov.
               Kar naenkrat so športniki invalidi, med njimi tudi paraplegik ročni kolesar Primož Jeralič,
               nagovarjali družbo z jumbo plakatov, družbenih omrežij, športniki invalidi so se znašli v
               medijih, kjer so prevladovale life style vsebine. Šport invalidov je postal del nas, ne pa
               tam nekje getoiziran. Razmere še vedno niso idealne, situacija terja prizadevanja vsak
               dan, a se čutita naklonjenost in razumevanje.

               Veliko vlogo so pri prepoznavnosti dodala tudi družbena omrežja, predvsem Facebook
               in Instagram, kjer vlada veliko zanimanje za objave posameznih športnikov, ki so deležni
               številnih odzivov, pohval, komentarjev, všečkov. Tudi na tak način se uspešno širi glas
               o športu invalidov, torej tudi o aktivnostih, ki jih izvajajo paraplegiki. Nenazadnje so se
               tako npr. organizirali košarkarji na vozičkih, ki so na Facebooku in Instagramu naredili
               svoj profil, ki ga osvežujejo s podatki, slikami, videi ter tako konstantno gradijo svojo
               skupnost in tudi prepoznavnost – panoge in posameznih igralcev.

               Zagotovo pa vsaka resna organizacija za svoje delo potrebuje kvalitetno marketing in
               PR-službo. Praviloma so to zunanji sodelavci, ki so vešči svojega poklica. V časih krize,   Šport invalidov
               tam po letu 2008, se v to ni vlagalo oz. so bili oddelki marketinga in PR-ja prvi na udaru.   je postal del nas,
               Kdor je pravi čas vložil v to, danes žanje sadove dela. Obveščanje javnosti, opozarjanje,   ne pa tam nekje
               hej, mi smo tu, mi smo športniki, mi trdo treniramo, je delo, če hočete, tek na dolgi   getoiziran.
               rok. Terja vztrajnost, profesionalnost, konsistentnost in poznavanje področja. Če mediji




                                                                                 50 let športa slovenskih paraplegikov  |  37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42